taisizco

taisizco

taisizco

taisizco

قیمت میکروسکوپ

همواره برای گام نهادن در مسیر کار و فعالیتی جدید ، با محدودیت های زیادی روبرو می شویم که یکی از ایمن محدودیت ها ، مسائل مالی می باشد . چه بسی انسان هایی بوده و هستند که به دلیل مسائل مالی و نبود امکانات لازم ، از حرفه یا سرگرمی مورد علاقه خود دور مانده ،آن را به فراموشی سپرده اند و استعداد ژرف و بالقوه ای را مدفون کرده اند. علوم آزمایشگاهی و مسائل پیرامون آن همواره یکی از مسائل این چنینی بوده است که به دلیل نبود امکانات لازم (از قبیل لوازم آزمایشگاهی و ) و یا ابهام  در هزینه های تحمیلی (مانند قیمت میکروسکوپ) آن ها ، مهجور مانده است.

در این مقاله بر آن شده ایم تا تعرفه میکروسکوپ های موجود در بازار ایران را بررسی کنیم.

دسته عمده میکروسکوپ هایی که تولید انبوه دارند ، میکروسکوپ های دانش آموزی می باشد. این میکروسکوپ ها ، با توجه به اینکه  عموما برای گروه های سنی زیر ۱۵ سال ساخته می شوند ، جنبه آموزشی بیشتری نسبت به جنبه کاربردی داشته و  قیمت میکروسکوپ های دانش آموزی نیز اصطلاحا با جیب آنان همخوانی دارد .  این نوع میکروسکوپ ها ، حاوی پکیجی آموزشی درباره طرز کار اجزای داخلی میکروسکوپ ، اجزا سازنده آن ، طریقه استفاده و می باشد.

 از متداول ترین نمونه های موجود در بازار می توان به مدل های پروژکتور دار ۱۵۰۰(قدرت بزرگنمایی)، پروژکتور دار ۱۲۰۰ ، مانیتور دار بدنه فلزی۱۲۰۰ ، بدنه پلاستیکی ۱۲۰۰، استاد و شاگرد برقی و لوپ دو چشمی برقی اشاره کرد . قیمت میکروسکوپ های نام برده شده ۱۰۰٫۰۰۰ تا ۴۶۰٫۰۰۰ تومان می باشد . نا گفته نماند که قیمت میکروسکوپ به تنهایی کمتر می باشد ، زیرا این قیمت به همراه آپشن های موجود از قبیل پروژکتور ، ابزار جراحی و آزمایشگاهی و می باشد .

Amoeba Dual Purpose از نمونه های پیشرفته تر که در صنعت‌ و آزمایشگاه ها کاربرد دارند می توان به مدل های

 Celestron TetraView Digital – Solomark HM900 – Cavac CT038 Digital-  Digital Microscope Celestron 28 Pieces Microscope Celestron Laboratory Biological Microscope

و نام برد. تعرفه میکروسکوپ های حرفه ای از این قبیل نیز از ۱۲۰٫۰۰۰ تا ۴٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد . در این نوع میکروسکوپ ها نیز کارخانه سازنده و  قابلیت های آن ها (مانند سایر لوازم الکتریکی ) مسبب اختلاف قیمتشان می باشد .

تانک ازت                  

میکروسکوپ بیولوژی

خرید میکروسکوپ بیولوژی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.