taisizco

taisizco

taisizco

taisizco

تانک ازت چینی


در تعریفی ساده ، ازت به نیتروژن در حالت مایع اطلاق می گردد . این مایع با افزایش دما (گرم شدن) به گاز و با کاهش دما ( گرفتن گرمای آن ) به جامد تبدیل می شود و فقط در بازه دمایی محدود ۱۵ درجه ای (حدودا از ۱۹۴- تا ۲۱۱- سانتی گراد)  به صورت مایع برقرار می ماند . ازت مایع در صنایع و علوم گوناگونی کاربرد دارد که پزشکی و زیر مجموعه های آن از مهمترین این علوم می باشند . با توجه به ویژگی های ازت مایع  ( امکان تغییر حالت ) و خطرات احتمالی آن ، لازم است تا این ماده در ظروف خاصی نگهداری شوند تا از نشط و فرار این ماده و بروز خسارت جلوگیری نمایند . تانک ازت بهترین وسیله برای انجام این کار می باشد . تانک ازت بواسطه داشتن لایه ای خلا در بین ۲ لایه اصلی خود ، ظرفی بسیار امن برای نگهداری نیتروژن مایع می باشد . تانک ازت می تواند باتوجه به حیطه فعالیتیش ظروفی در ابعاد کوچک تا تانکر های چند صد لیتری با قدرت ۱ روز تا۱ دهه نگهداری مایع باشد .

خیلی از سازندگان ظروف و تانکرهای آزمایشگاهی ، با توجه به حساسیت بالای این وسیله ، اقدام به تولید تانک ازت نمی کنند . از معدود کشورهایی که در این مسیر قدم نهاده است  و به ساخت تانک ازت مبادرت می ورزد ، می توان به کشور چین و کمپانی های انجام این کار اشاره کرد .

مهمترین شرکت چینی سازنده تانک ازت ، کمپانی «وای دی اس» می باشدکه تاک ازت خود را در ابعاد ، اشکال و برای کاربرد های مختلف تولید و عرضه می کند . از مهمترین انواع تانک ازت می توان به تانک ازت زیر ۱۰ ، ۲۰ ، ۳۰ ، ۴۷ و لیتری دهانه گشاد ، دهانه تنگ و کنیستر خور نام برد .

میکروسکوپ

میکروسکوپ بیولوژی

خرید میکروسکوپ بیولوژی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.